FOLLOWERS :)

PART OF MY LIFE



Assalamualaikum guys . Hii ! Sorry le lately agak malas nak tulis , even banyak benda dalam kepala otak ni . Hahaha , but surely banyak post aku berkait rapat dengan friendship . Yaa , friendship ! So , lately aku selalu lepak dengan Ayie dah . Dulu hanya mengadu dan meluah perasaan dalam wechat dan whatsapp tapi sekarang lepak sesama . First lepak pun rasa awkward sikit tapi bila lama lama , awkward tu hilang . Hahaha , memang macam tu pun lumrah berkawan , yedok ? Pakcik nilah yang setia melayan meroyan aku tiap malam , dengar problem aku , senang cerita semua laa . Memang kalau aku tak boleh tidur pun , dia yang aku cari . Even aku ada ramai girlfriends , aku lebih prefer and selesa cerita dengan pakcik ni . Hahaha , kadang kadang rasa lega bila cerita tu . Rasa macam terlepas satu beban . Well , sebab aku ni jenis yang memendam . So , macam pelik sikit kan kalau aku dah start nak cerita dekat orang apa masalah aku . Ayie ? Dia sangatlah memahami , kadang kadang jadi tempat aku melunaskan maki hamun aku . Hahaha , kesian diaa . And back to real life , aku rasa (ni opinion aku) friendship tu sangat laa penting .Why I said so ? Sebab kalau korang single , kengkawan laa tempat korang menumpang kasih . Betul tak ? Dengan kawan laa korang manja , korang ambil erat , taking care of each other like a family , kan ? And yes , aku raasa benda tu memang betul . Sebab aku sendiri dah rasa macam mana pentingnya seorang kawan tuu . Tak kisahlah macam mana kawan kau tu , cantik ke buruk ke apa salahnya kalau kita terima dia seadanya ? Kau belum tahu future kau macam mana . Mana tahu esok lusa kau susah , orang yang kau benci benci , tak pernah tegur tulah yang akan tolong kau nanti . Bukan nak cakap kosong , tapi dah banyak yang jadi dalam realiti . Now , kau dah masuk kolej / universiti . Lagi berjuta perangai manusia yang kau dapat tengok . Lagi berjuta kerenah yang kau nak kena hadap . Perjalanan kita jauh lagi , banyak lagi yang nak kena tempuh . So , banyakkanlah bersabar and be strong . And people always envy in what you have . So , just be yourself and keep calm . Enjoy yor life . Jangan disebabkan seorang lahanat , kau tak boleh nak enjoy life kau . Biarkan je and have a blast . Life is too short to think who hates you . Tipulah kalau aku kata aku tak pernah jealous tengok couple lain kan . Siapa aku kan ? Aku bukan malaikat and I do have feelings . Sesungguhnya , feeling to love and to be loved are the most precious thing that Allah gave to us . So , gunakan sebaiknya . Zaman sekarang , perkataan "I LOVE YOU" tu dah ter'sangat murah . Everyone can say it but they don't even mean it . Hahaha , memang terjadi dalam realiti sekarang ni . Aku ada ramai kawan just I don't get to see them oftenly . And I had a lot of stories to share with them , just the time is not yet there for us to hang out together . To conclude apa yang aku cerita tadi , cari kawan yang ada masa susah senang kau , jatuh bangun kau . Bukan yang hanya ada bila kau senang . Bukan someone yang hanya kawan dengan kau untuk pergunakan kau for their own benefits . Senang cerita , orang yang bertalam 2345 juta muka ni . Hhahaha , really f*ck this kind of human . Ada yang dah kenal and kawan for a long time , tapi bila jumpa kawan baru dia jadi lupa diri . Lupa all the hardships that they went through together for like years . Kenapa mudah sangat lupa diri ? Kau kaya ke tak , cantik ke tak , pandai ke tak , if Allah nak tarik semua tu kan , it went ike "POOOF" . Sekelip mata je tau . So jangan pernah berbangga diri . Kita semua berdiri atas tanah . Mati pun nanti kena kafan pakai kain kafan . Takde beza . Semua yang kau ada sekarang ni , semua hanya pinjaman dari Allah tau . So , appreciate it . Tak kisahlah ada kaitan ke tak dengan semua cerita aku tapi yang penting , aku luahkan apa yang aku rasa . I do really need my friends beside me . Yes , I do . And I'm writing this alone , in my room and I dedicated to them who always be by my side since the beginning . Have a blast and May ALLAH grant you the happiness that you searching for and thankyouu for make my days much better than it used to be . Thankyou foe keep listening to my nonsense . Thankyou for making me smile after I finished crying . Thankyou for being such wonderful friends . Iloveyou till Jannah . May ALLAH grant you the best jannah . In Shaa Allah , Aamin ,



See ya' at the next post . Iloveyouu . Thanks for spending your time , reading my post . Muche' gracias . Adios people . Have a blast !
OMG ! CERITE SAYE :))

No comments:

Post a Comment