FOLLOWERS :)

Setelah sekian lama menyepi :)


Assalamualaikum . Ya Allah , lamanya tak meng'update' blogg ni . Ya Allah , berhabuknyaa ! Sudah berkurun rasanya takde story baruu . Rasa malu yg teramat bila baca balik entry tg lepas-2 tu . Tulisan , Masya-Allah ! Macam orang tak pergi sekolah . Hahaha , malunya tak terkata . Hehe , tu semua pengalaman . Bak kata orang , pengalaman mendewasakan kita yedok ? Teramatlah banyak benda yg ingin aku luahkan sebab dah terlampau lama disimpan seorang . Then , baru teringat kewujudan blog aku ni . Hehehe , sengal je . Firstly , applaud to myself sebab berjaya menempatkan diri dalam kalangan beribu pelajar lepasan SPM ke IPTA . Alhamdulillah , now aku secara rasminya menjadi pelajar jurusan Pemtadbiran Awam di Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi di UiTM cawangan Negeri Sembilan kampus Seremban 3 . Bhahaha , dekat yg teramat dengan rumah . Semuanya ada hikmah bila dapat dekat tu . Allah lagi mengetahui apa yg terbaik untuk sekalian hamba-Nya . Aku daftar masuk 1 Jun 2014 . Harini dah genap sebulan aku dekat UiTM . Alhamdulillah , Allah permudahkan urusan aku di sini . Dapat lecturer yg sporting , roomates yg gila-2 and tak lupa jugak classmates yg havoc semuanyaa . Hahaha , dah rasa seronok duduk sini . Hopefully , Allah permudahkan segalanya untuk aku dengan kawan-2 aku dekat sini . Cerita pasal bestfriend aku , Azma . Dia dah sambung belajar dekat KPTM , Kota Bharu . Dia ambik course nursing . Dia dah mengadu macam-2 dekat aku . Takpelah , sabar ehh ? Tu tandanya Allah nak uji kau . Ingat tak yg Allah takkan uji hamba-2 Dia kalau Dia tahu hamba-Nya tak mampu . Maybe ada hikmah di sebalik semua dugaan tu . Aku yg dapat dekat ni pun dah ditimpa macam-2 ujian sebab aku rasa aku lalai . Tu maybe peringatan dari Dia . So , ada banyak benda and banyak masa lagi untuk aku perbetulkan semua kesalahan aku tu . Allah sentiasa bersama kita . Ingat tu ! Kadang-2 kita terlampau dibuai dengan keduniaan sampai lupa yg kita ada akhirat yg nak dikejar . Kesimpulannya , dua-2 kena sama balance . Tak boleh lebihkan dunia je . Ini pun peringatan untuk aku jugak . Jangan sesekali lupa diri , tu yg paling penting . Matlamat utama masuk IPTA ni nk belajar . So , yg lain-2 tu kira belakang . Capai dulu matlamat utama tu , bnggakan parents and of course untuk kepuasan kita jugak . Kita dah belajar , dah berusaha semampu habis . So , bila dapat keputusan yg bagus tu memang satu kepuasan . Ya Allah , Kau permudahkanlah segala-galanya utuk aku dan kawan-2 aku . Berikanlah aku kekuatan dan kesabaran yg tinggi untuk aku terus maju dan terus membanggakan parents aku . Kau lapangkanlah ada aku untuk terima segala ilmu . Insha-Allah , aku cuba untuk tak lupa kepada-Nya . Sebenarnya , ada banyak lagi yg aku nak tulis tapi tangan aku dah kepenatan . Aku akan cuba untuk selalu update blog ni dengan segala aktiviti yg aku buat . Tapi tak janjilahh . Till we meet again , fellas .


Mahal kita from the bottom of my heart .
Muche' gracias sebab sudi membaca entry ni .
Salam sayang dari UiTM Newbie .
May Allah bless you and grant you with Jannah , Amin :)
OMG ! CERITE SAYE :))

No comments:

Post a Comment